Word Lid
Word Lid

Home / Nieuws / PERSBERICHT: Vredesloop=het wapen van extreem links in Ieper Vredesstad

PERSBERICHT: Vredesloop=het wapen van extreem links in Ieper Vredesstad
Lokaal @ Vlaams Belang

Op dinsdag 26 maart zal de overhandiging plaatsvinden van de Käthe Kollwitz Vredesloop- projectsteun aan het comité “Free Mustapha”. Verder zal er ook toelichting zijn over de campagne Apartheidvrije zone die het thema was van de Vredesloop 2018.

Nancy Six (fractieleider Vlaams Belang Ieper) kreeg een uitnodiging om aanwezig te zijn maar zij weigert resoluut om daarop in te gaan.

Nadat zij in 2014 met een dossier naar buiten is gekomen waarmee zij de link tussen het Käthe Kollwitz Collectief en de PVDA heeft aangetoond, is haar kritische houding tegenover het extreem linkse clubje er alleen maar op gegroeid. De gedachten zijn vrij maar dat sportievelingen gebruikt worden om de verheerlijking van communistische dictators te verdoezelen en het extreem links- gedachtegoed te promoten, is onaanvaardbaar voor de Vlaams Belang-politica.

Eerder dit jaar weigerde de Vlaams Belang-fractie ook de basisverklaring van het Vredesfonds te ondertekenen omdat ook daar de vredesgedachte geclaimd is door extreem-links. Vanop de zijlijn zal het Vlaams Belang er alles aan doen om de maskers te doen afvallen en zo het ware gelaat van de “pacifisten” tonen…”